onsdag 20 november 2013

Ont i magen

Förra veckan blev träningen något mer spontan än vanligt, vilket resulterade i 2 löppass som gick förvånansvärt bra. Brukar må ganska dåligt efter jag sprungit, ont i magen, trött och hängig men bägge passen kändes bra både under tiden och efteråt. Hoppas det inte var en tillfällighet, då löpning är en av få aktiviteter jag kommer syssla med under min Hawaiiresa i december.

Men igår ställde jag till det. Hade efter ett låååååångt uppehåll från maghjulet tagit fram detta tortyrredskap och avslutade måndagens pass med några reps. Tydligen några reps för mycket. Vaknade med träningsvärk, men inte så farligt mycket. Efter gårdagens pull-ups däremot kändes magmusklerna som om de skulle gå av när som helst, på bristningsgränsen. Riktigt, riktigt mycket träningsvärk, nästan på gränsen till vad som känns hälsosamt. Den som får mig att skratta åker på stryk! David råkade ut för något liknande förra året, vilket gjorde att han inte kunde köra pull-ups på väldigt länge. Förhoppningsvis läker jag snabbt och det var ju tur att det inträffade nu och inte innan PCCn...

ONSDAG
Löpning (löpband)
Distans: 7 km
Tid: 33:30
Tempo: 4:47 min/km

TORSDAG
Back squat
55 kg - 5 x (5)

Calisthenics
Handstående
Pull-ups
Front lever variations
Back lever variations
Skin the cat

FREDAG
Vila

LÖRDAG
Löpning (löpband)
Distans:8 km
Tid: 37:21
Tempo: 4:40 - sjukt nöjd!

Calisthenics
Brygga
Handstående

SÖNDAG
Yoga 

MÅNDAG
Snatch
Vikt: 20 kg
Reps: 8/8 x 7 min
Tot: 112 reps, 2240 kg
Riktigt gött att jag lyckats öka 1 set med snatchen per vecka, målet är att fixa 8/8 x 10 min innan jag åker.

TISDAG
Back squat 
55 kg 5 x (5)

Calisthenics:
Pull-ups 10 x (5)
Pushups: 20, 10, 10, 5, 5 (50)
Handstand practice
Pistol squat: 10 x (3/3)


En rejäl bakåtböjning - nog det värsta jag kan tänka mig göra just nu 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar