söndag 24 augusti 2014

Höstens schema

Här hände det visst inte mycket!

Eftersom jag skriver för Nordic Wellness Hälsoblogg veckovis har det inte varit lika angeläget för mig att skriva här. Dessutom har jag spenderat sommaren men att resa i USA och Grekland och så bröt jag ju även foten när jag steg av en flygbussen på väg hem. Min egna träning har alltså inte varit så där jättespännande det senaste och inget jag har känt för att raljera om. Men nu är det faktiskt höst och det innebär onekligen förändring!

Jag kommer exempelvis att ta en paus från att instruera kettlebells och bara fokusera på mina yogaklasser på följande Nordic Wellness-klubbar: 

  • Domkyrkan, måndagar 17:30 (60 min)
  • Järntorget, onsdagar 16:00 (45 min)

Min egen träning är i planeringsfas ännu då foten inte är helt läkt ännu. Vill gärna komma igång med löpningen (satsar på att springa varvet i maj) när den tillåter det samt fortsätta med marklyft, bänkpress, press ovanför huvudet och knäböj. Har tappat en del styrka efter en sommar av frivillig och ofrivillig vila så prio ett är att komma tillbaka till de vikterna jag var uppe i i våras. Utöver det kommer det bli en hel del yoga och annan kroppsviktsträning. Fram tills att jag kan springa kommer jag även köra en del spinning. 

Nu innan skolan börjar igen har jag en hektisk vecka med mycket jobb och jobbresor som kommer sluka både tid och energi,  men sedan börjar vardagen igen. Jag älskar semester och att resa bort, men mår liksom bäst hemma och när rutinerna sätter sig och avlastar. (Säger jag nu ja, om ett par veckor kommer jag gnälla om att jag behöver bryta vardagen och komma bort, blir tamejf-n aldrig nöjd.)

Lite träning blev det trots semester. Annars hade ju ingen orkat med mig! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar